|
Komentáře ke článku: Bezpečnost jaderných elektráren ze dne 02.03.2006, autor článku: Lukáš Rytíř potřeba zaměřit se na budoucnost a ne vynakládat peníze na debaty o Černobylu, z kterého se všichni vědci, konstruktéři reaktorů i vedoucí elektráren a nakonec i dozorčí orgány poučili. Jen vznik IRS, WANO apd. hovoří za vše. Nové reaktory jsou bezpečnější, někdy až zbytečně moc, což celou elektrárnu prodražuje. No ten dokument byl sice mizerný ( ten reaktor byl nestabilní ne kvůli konstrukci, ale proto že se dostali do jodové jámy), ale stále o řád lepší než ty ostatní. - KONEČNĚ někdo řekl, že poslední odpal bylo spuštění tyčí a kladná reaktivita vnesená grafitovým vytěsnitelem umístěném na konci každé tyče. No debata okolo černobylu je mimo, ale bude asi nutná, protože mnoho "expertů" si stále myslí, že jednou z hlavních součástí reaktoru VVER-1000 jsou grafitové tyče moderátoru ...... Tavení AZ 1x za milion rr - určitě je to tak malo? (mam tušení že to bylo v řádech jednou za 5E4 - 1E5 RR U EPR se uvádí tavení AZ 1E6 RR, u VVER jak uvádíte, spíše 1E5. Já myslím, že hlavní vina byla ve výběru personálu, který řídil blok. Grafitové náběhy tyčí by nebyly ničím nebezpečné, kdyby se používaly tak, jak se používat měly. Myslím, že konstruktéři reaktoru RBMK hodně podcenili pracovníky, kteří budou jejich reaktory obsluhovat. To byl podle mě hlavní kámen úrazu. Ovšem z dnešního hlediska šlo jasně o chybu reaktoru (lépe řečeno řídícího systému). Ten jim nic takového neměl dovolit, tedy dnes by jim to nedovolil. Komentář ze dne: 04.03.2006 13:27:58 Reagovat Autor: neregistrovaný - pavel 99 (@) Titulek: Re: Re: Re: Naprosto přesné. Řídící systém musí být odolný i proti naprostému "zešílení obsluhy" a je reálné takové systémy realizovat. Komentář ze dne: 02.03.2006 22:00:32 Reagovat Autor: neregistrovaný - pavel 99 (@) Titulek: Nezaznamenal někdo alespoň přibližnou bezpečnostní studii (ohrožení zdraví či životů) pro případ rozsáhlého výpadku eletrické sítě (podle délky trvání a počtu obyvatel v oblasti)? Komentář ze dne: 03.03.2006 11:53:18 Reagovat Autor: neregistrovaný - M.Š. (@) Titulek: Re: Nezaznamenal někdo alespoň přibližnou Pokud vám to pomůže, ta rozsáhlý krizový plán výpadku elektrické sítě je na www.MPO.cz/cz/energetika-a-suroviny/energetika-v-c r/typové plány řešení krizí 2 doklumenty .pdf Komentář ze dne: 04.03.2006 13:33:18 Reagovat Autor: neregistrovaný - pavel (@) Titulek: Re: Re: Nezaznamenal někdo alespoň přibližnou No to jsou obecné návody, jak to kdo má dělat. Myslel jsem spíše něco ve smyslu: ".... po x hodinách nefunkčnosti všech semaforů při zkolabované dopravě dojde k y úmrtím vliem nedostuposti akutné lékařské péče......." - ale chápu, že to jsou velmi citlivé informace. Komentář ze dne: 04.03.2006 18:49:12 Reagovat Autor: neregistrovaný - LaRosse (@) Titulek: Re: Re: Re: Nezaznamenal někdo alespoň přibližnou Tipuji stanné právo a vojenské dieselgenerátory v nemocnicích. Komentář ze dne: 09.03.2006 19:30:30 Reagovat Autor: neregistrovaný - jirka (jiricek.j@seznam.cz) Titulek: Doplnte si tabulku Do tabulky havárií a mrtvých si doplňte Jaslovské Bohunice A1, 2 mrtvi. Komentář ze dne: 10.03.2006 18:43:46 Reagovat Autor: neregistrovaný - h (@) Titulek: Re: Doplnte si tabulku Máte pravdu. Ale bylo by asi spravedlivé jedním dechem dodat, že ti usmrcení nešťastníci byli členové personálu, jež spali v boxech (hrubé nedodržení předpisů) a udusili se CO2 uniklým z chladícího okruhu. |
|
Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.