Pro Atom web - vyvracení mýtů o jaderné energetice
| Seznam jaderných elektráren | Download |
  Hlavní menu
Úvodní stránka
Odkazy
Ankety
Aktuality
TOP 15

Podpořte nás
Naše ikonka

O nás


  Rubriky


  Reklama

  Reklama



  Pro Atom web
Email: proatom zavináč luksoft.cz
ISSN 1802-5331

(c) 2007-2008
Zásady ochrany osobních údajů






Komentáře

ke článku: Nebojme se úložiště radioaktivního odpadu!
ze dne 08.03.2006, autor článku: ČNS

Komentář ze dne: 08.03.2006 14:33:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - M.Š. (@)
Titulek: Problémy nejenom u nás
Chtěl bych upozornit, že problémy o kterých diskutujeme na těchto stránkách zamotávají hlavu i ctěným lordům ve Velké Britanii. Pokud si přečtete celý článek na news.independent.co.gb/environment, tak zjistíte, že jejich postoje se velice blíží naší SZ, takže pan Bursík a paní Kuchtová mají v nich velmi dobou inspiraci.

Uvedu pár citací:
Britští vládní experti zkritizovali Blairův program expanze jaderné energetiky. Sir Jonathon uvedl, že z patnácti členů komise se osm postavilo proti jaderné energetice, pět dospělo k názoru, že dosud nenastal čas pro nový jaderný program a dva členové konstatovali, že „možná“ nadešel čas pro výstavbu nových reaktorů.
Patnáctičlenná komise identifikovala „pět hlavních nevýhod“ jaderné energie:
- Absence dlouhodobé strategie pro likvidaci vysoce toxického jaderného odpadu
- Nejistota ohledně nákladů nových jaderných elektráren a riziko, že to budou muset uhradit daňoví poplatníci
- Nebezpečí, že jaderná energetika by vedla k centralizaci distribuce energie na dalších padesát let
- Riziko, že by jaderný program ochromil úsilí zvyšovat energetickou efektivitu země
- Hrozba teroristických útoků a ozáření obyvatelstva, pokud by jadernou strategii přijaly i jiné země s nižšími bezpečnostními měřítky.

Komise uvedla, že i kdyby se současná britská jaderná kapacita zdvojnásobila, vedlo by to jen k osmiprocentnímu snížení emisí uhlíku, ve srovnání s úrovní v roce 1990. Naproti tomu obnovitelné energetické zdroje, jako větrná energie, energie mořských vln, sluneční energie a energie získávaná z biomasy – to jsou způsoby výroby energie, které nevedou k žádným emisím uhlíku – by při řádném rozvinutí mohly poskytovat 68 – 87 procent britské energie.
Člen komise, známý ekologický aktivista Sir Jonathon Porrit uvedl, že navrhovaný rozsáhlý program nové generace jaderných elektráren by ohrozil podporu veřejného sektoru pro úsilí zvyšovat energetickou efektivnost. Toto úsilí by podle analýz mohlo snížit britskou poptávku po energii až o 30 – 40 procent a snížit emise uhlíku o 20 milionů tun – ekvivalent emisí z 27 elektráren.

Na to že se to odehrává na vládní úrovni, tak jsou to docela závažné postoje.

Komentář ze dne: 08.03.2006 18:05:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - LaRosse (@)
Titulek: Re: Problémy nejenom u nás
Inu, v našem parlamentu/senátu také nesedí jen odborníci.

Komentář ze dne: 08.03.2006 21:46:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - M.Š. (@)
Titulek: Re: Re: Problémy nejenom u nás
Já jsem sice uvedl "ctění lordi", ale pro ně to vypracovali vládní experti. Jsem zvědav, jak to dopadne, protože to jsou závažná rozhodnutí, která nelze měni ze dne na den. Když to vsadí na OZE, tak se budou divit, že těch jejich 75% byl jenom sen.
Podobně se koncepce očekává i v Německu. K. Merkelová nechala zpracovat energetickou koncepcií do 1. týdne dubna, když se ukázaly problémy s energií tak nechala přehodnotit likvidaci JE. Ona je fyzička, tak doufám, že se nenechá oblbnout.

Komentář ze dne: 08.03.2006 22:13:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - pavel 99 (@)
Titulek: Re: Re: Re: Problémy nejenom u nás
No v podstatě bychom jim měli "držet palce" - marná sláva, jsou to naši ekonomičtí konkurenti a pokud je to nezlikviduje úplně, hraje to v náš prospěch (ostatně příští měsíc tam máme jet přebírat nástroje pro výrobu u nás - pravda není to dvakrát příjemné). A Německo dtto - pokud nebude příliš "houpat" naší sítí...

Komentář ze dne: 09.03.2006 06:35:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukáš Rytíř (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Problémy nejenom u nás
Pozor! Naše ekonomika je s tou Německou dosti provázaná. A ekonomické šoky v Německu by se zajisté promítly i k nám... Takže je v našem zájmu, aby Němci příliš "nevětrníkovali".
A nejlepší by bylo, kdyby novou jaderku v Německu stavěl ČEZ... Ikdyž je to prozatím utopie.

Komentář ze dne: 08.03.2006 18:26:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - pavel 99 (@)
Titulek: Re: Problémy nejenom u nás
"...Nebezpečí, že jaderná energetika by vedla k centralizaci distribuce energie na dalších padesát let..." - docela by mne zajímalo, jaké řízení sítě mají v Británii nyní a jaké (případně) plánují bez JE.

"...- Riziko, že by jaderný program ochromil úsilí zvyšovat energetickou efektivitu země.." - na čem je toto úsilí stavěno, že by je jaderný zdroj "ochromil"? Má to být snad strašení nedostatkem energie, které by pak nebylo dostatečně účinné? Jiné důvody mne nenapadají.

"...- Hrozba teroristických útoků a ozáření obyvatelstva, pokud by jadernou strategii přijaly i jiné země s nižšími bezpečnostními měřítky..." - nikdy nevím, jestli je to nadutost nebo naivita. To jako pokud GB nebude stavět JE, tak si to nikdo jiný "nedovolí"? Nebo jej to nenapadne?

Jinak myslím, že by bylo vhodné porovnat tato stanoviska se stanovisky "ctěných lordů" při stavbě první železnice.

Komentář ze dne: 08.03.2006 18:34:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - pavel 99 (@)
Titulek: Přestože souhlasím, že úložiště je zcela bezpečné
přesto bych byl pro, aby obec, kde bude toto zřízeno, měla jisté výrazné výhody (ať již finanční kompenzace či jiná forma). Je to jistá "oběť" ve prospěch infrastruktury státu - která slouží všem občanům.

Ze stejného důvodu by bylo vhodné znevýhodnit obce, které zámarně na infrastruktuře odmítly participovat (když odmítnou úložiště rad. odpadu, umístit tam skládku odpadu "běžného", či odkaliště popílků......) popřípadě zrušit státní garanci zavedení síťových služeb, či zrušit státní regulaci cen elektřiny, rozvodů atp. Pokud by byli všichni dokonale "vychytralí" tak by stát v podstatě nemohl existovat.

Komentář ze dne: 15.03.2006 10:48:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Valenta (proatom@luksoft.cz)
Titulek: Re: Přestože souhlasím, že úložiště je zcela bezpečné
Ačkoliv se domnívám, že se to ve většině případů s odškodňováním obcí přehání, tak u úložiště by asi opravdu měla být výjimka. Vždyť jen co bude stát vybranou obec úklid a náprava škod po ekologistických aktivistech :-)

Komentář ze dne: 09.03.2006 02:06:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - h (@)
Titulek:
Nejen skalní formace, ale lze užít i jíly. Takto to asi vyřeší finové. Výhoda je odolnost k zemětřesení a vynikající adsorbční vlastnosti v případě destrukce kontejnery.

Btw. Rusové při likvidaci vysokoaktivního kapalného RAO z provozu na výrobu vojenského plutonia použili způsob "podzemí". Navrtali šachtu asi 1 - 2 km do jílového podloží a kapalný materiál tam napustili. Roztok se do jílu adsorboval jako do houby a dále se nešíří. V součastnosti je roční příkon nad tímto místem asi 1,3 mSv/rok tato hodnota je ale hodně ovlivněna blízkostí hornin obsahujících Ra a pronikání přírodního Rn z podloží na zem. (U nás se udává pozadí asi 1 mSv/rok).

Komentář ze dne: 28.02.2008 12:13:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (martas.dudek@seznam.cz)
Titulek: hehehehehehehehehhehheh vysmech
trapaci zkurveny hadi................

Komentář ze dne: 01.06.2008 15:02:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - občan (@)
Titulek: aktuální informace
Musím Vás informovat o faktu, že např. v obci Lubenec se nikdo nikoho na nic neptal a zástupci obce rozhodli za občany ,,Povolit zahájení průzkumných prácí na úložiště vysoce radioaktivního odpadu“.
Stejně tak se stalo v obci Blatno u Jesenice kde zastupitelstvo obce po nátlaku nesouhlasících občanů s úložištěm vyhlásilo anketu ,, Povolit zahájení průzkumných prácí na úložiště vysoce radioaktivního odpadu či nepovolit“.
PRAVIDLA ANKETY SI ZASTUPITELSTVO POCHOPITELNĚ UPRAVILO: Ankety se smí zúčastnit pouze :osoby nad 18let věku
osoby s trvalým pobytem ( Proč né chataři, chalupáři, a lidé kteří zde mají své nemovitosti.Vždyť i těch se to týká!)
Výsledek ankety : POVOLIT PRŮZKUMNÉ PRÁCE 136 hlasů
NEPOVOLIT PRŮZKUMNÉ PRÁCE 142 hlasů
Jak si myslíte, že se zachovalo zastupitelstvo obce? Prohlásilo výsledek za nerozhodný a odvolili na zasedání zastupitelstva pouhými pěti hlasy POVOLIT PRŮZKUMNÉ PRÁCE !!!
NENÍ TO SNAD

Komentář ze dne: 01.06.2008 15:04:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - občan (@)
Titulek: pokračování informace

NENÍ TO SNAD PORUŠENÍ DEMOKRACIE, OBČANSKÝCH PRÁV….
KOHO MÁ ZASTUPITELSTVO ZASTUPOVAT: NÁZOR OBČANA NEBO VLASTNÍ NÁZOR JEDNOTLIVCE? POUHÝCH 5 HLASŮ!!!

Komentář ze dne: 05.02.2012 18:25:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (sfinx121@seznam.cz)
Titulek: Pruzkum
U náš v jižních čechách nedávno bez vědomí obyvatel dělali průzkum v Boleticích - výbuch zaznamenali daleko odtud. už jednou se o to pokusili, teď znovu. Dříve to vykecali vojáci, dnes to chtěli hodit na zemětřesení (odborníci se smějí..).
Tady je vidět jak se jedná s lidmi - kdyby o tom lidé věděli, tak by se mohli bouřit..

Ať si to uloží na zahradu zdejší příznivci. Nikdo to u sebe nechce a ta jejich přízeň by je rychle přešla, kdyby to měli mít u sebe. Když se tu stavěl Temelín, všichni slibovali, že tu bude nejlevnější elektřina ... velký ho***

Takže nikdo vám to tady neodsouhlasí, ať si to daji do sklepa akcionáři ČEZu nebo skopčáci, kam elektřinu stejně posíláme.





  Anketa
Co byste zvolili za nejpřijatelnější alternativu?

Prolomení těžebních limitů (zbourání Horního Jiřetína) (335 hl.)
 
Garance ceny pro nové bloky Temelína (70 Eur/MWh) (287 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 622

  Výměna odkazů

Přípony souborů

Zkratky

Vlajky států světa

Tapety na plochu PC






  Nejčtenější články
Spotřeba elektrické energie
(04. 03. 2006, 39577x)
Jaderné fóry
(01. 04. 2007, 37507x)

  Kde to vře!
Zajistíme energii bez prolomení limitů?
27. 04. 2012
Počet komentářů: 2282

Regulace obnovitelných zdrojů – scénář S2040
02. 01. 2012
Počet komentářů: 2259

PERMAKULTURA – příběh jedné komunity
16. 02. 2007
Počet komentářů: 1294

Fotovoltaika - kšeft, za který všichni zaplatíme
22. 02. 2009
Počet komentářů: 1063

Potěmkinovské šílenství s obnovitelnými zdroji
02. 04. 2008
Počet komentářů: 731

BIOETANOL - naše naděje nebo past?
07. 04. 2006
Počet komentářů: 719


  Poslední komentáře
  • Jsem pro to, aby se zkoumaly různé možnosti, jak získávat (ale hlavně jak USPOŘIT) energii (u jadern . . . (Obnovitelné zdroje energie neexistují!)
  • U fotovoltaických systémů váhově převažuje beton (pokud nejsou organickou součástí střechy), potom . . . (Stop radioaktivnímu uhlí, start Zwentendorf!)
  • Dokazal to nekdo spocitat kdy JE vyprodukuje tolik energie kolik se do ni ze vsech zdroju vlozilo a . . . (Argumenty proti jaderné energetice)
  • Žiji na farmě, máme cca 100 ha polí a mléčný skot. Téma permakultury mě tedy docela zajímá, protože . . . (PERMAKULTURA – příběh jedné komunity)
  • Žiji na farmě, máme cca 100 ha polí a mléčný skot. Téma permakultury mě tedy docela zajímá, protože . . . (PERMAKULTURA – příběh jedné komunity)

  •   Počítadlo přístupů




    Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

    Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
    Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
    nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.